Dersin Adı | Avrupa Birliği'nde Politika Yapımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 440 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı AB politikalarının ve siyasi yapısını oluşturan, şekillendiren ve değiştiren faktörlerin anlaşılmasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | (1) Teorilerin ve politika yapımında analitik yaklaşımların değerlendirilmesi: İlgili aktörler kimlerdir? Nasıl etkileşimde bulunurlar? Tercihlerini hangi faktörler belirler? Kurumsal ve normatif faktörler tarafından nasıl kısıtlanırlar? (2) Seçilen politikalara bu kavram ve soruların uygulanması.(3) Etkili sunum tekniklerinin öğrenilmesi. Bu nedenle dersin bazı kısımları öğrenci sunumlarına ayrılacaktır. Sonrasında öğrencilere öğretim elemanı tarafından kapsamlı bir geribildirim verilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş/İyi bir sunum nasıl hazırlanır? | Sunum teknikleri konusunda çevrimiçi bilgiler ve power point konusunda rehberlik |
2 | AB’de Politika Yapımı: Kurumsal Üçgen | Michelle Cini (2005): European Union Politics, bölüm. 9, 10,11 |
3 | Politika Yapımı Teorileri | Helen Wallace, William Wallace and Marck A. Pollack (2005): Policy Making in the EU, bl. 2 |
4 | Yürütme Politikalarının Analiz Edilmesi: Analysing Executive Politics: Gündem oluşturma, “principalagent” teorisi ve pazarlık gücü. | Simon Hix (2005): The political system of the European Union, blm. 2 |
5 | Yasama Politikalarının Analizi: Karar verme prosedürleri, normlar ve çıkar gruplarının rolü | Simon Hix (2005): The political system of the European Union, blm. 3 |
6 | Ortak Tarım Politikası | Michelle Cini (2005): European Union Politics, bl. 16 |
7 | Tek Pazar | Simon Hix (2005): The political system of the European Union, bl. 6 |
8 | Arasınav | |
9 | Ekonomik ve Parasal Birlik | Helen Wallace, William Wallace and Marck A. Pollack (2005): Policy Making in the EU, blm. 6 |
10 | İstihdam Politikası | Helen Wallace, William Wallace and Marck A. Pollack (2005): Policy Making in the EU, blm. 11 |
11 | AB’nin Doğu Genişlemesi | Helen Wallace, William Wallace and Marck A. Pollack (2005): Policy Making in the EU, blm. 16 |
12 | Dış ve Güvenlik Politikası | Helen Wallace, William Wallace and Marck A. Pollack (2005): Policy Making in the EU, blm. 17 |
13 | Adalet ve İçişleri | Helen Wallace, William Wallace and Marck A. Pollack (2005): Policy Making in the EU, blm. 18 |
14 | Avrupalılaşma ve Uygulamalar | Michelle Cini (2005): European Union Politics, blm. 21 ve 22 |
15 | Tekrar | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda listelenen yazılı kaynaklar ve power point sunumları
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ulusal ve uluslararası haber kaybakları, AB'nin kurumsal web kaynakları ve akademik makaleler |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 170 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. | |||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. | |||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. | X | ||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. | X | ||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest